קבלת אזרחות ישראלית

קבלת אזרחות ישראלית

משרד עו"ד עמרי אזולאי מנוסה בייעוץ וטיפול בלקוחות רבים אותם ליווה בהצלחה בתהליך קבלת אזרחות ישראלית. עו"ד אזולאי בקיא בכל רזי חוק האזרחות ונוהל הטיפול בבקשת התאזרחות במשרד הפנים. בהתאם לכך, ביכולתו להתוות את הדרך המיטבית לקבלת האזרחות, כמו גם להתמודד עם הבעיות השונות שעלולות לצוץ במהלכה.

קרא עוד »
עורך דין משרד הפנים, עורך דין מנהלי, אזרחות ישראלית

חיים משותפים משרד הפנים

בישראל פועלת הוועדה הבינמשרדית לעניינים הומניטאריים. תפקידה של ועדה מיוחדת זאת הינו לבחון את אותם מקרים חריגים וייחודיים, המצדיקים קבלת מעמד לאזרחים זרים מטעמים הומניטאריים, ואף לאשר מעמד בישראל לרבות מעמד תושב קבע. הוועדה הבינמשרדית פועלת כוועדה מייעצת למנכ"ל רשות האוכלוסין ההגירה ומעברי הגבול בבחינת בקשות שונות למתן מעמד בישראל.

קרא עוד »
הסדרת מעמד לזרים - עורך דין לענייני הגירה

הסדרת מעמד לזרים – עורך דין לענייני הגירה

בישראל פועלת הוועדה הבינמשרדית לעניינים הומניטאריים. תפקידה של ועדה מיוחדת זאת הינו לבחון את אותם מקרים חריגים וייחודיים, המצדיקים קבלת מעמד לאזרחים זרים מטעמים הומניטאריים, ואף לאשר מעמד בישראל לרבות מעמד תושב קבע. הוועדה הבינמשרדית פועלת כוועדה מייעצת למנכ"ל רשות האוכלוסין ההגירה ומעברי הגבול בבחינת בקשות שונות למתן מעמד בישראל.

קרא עוד »
סירוב כניסה לישראל

החוק הבינלאומי קובע את זכותה של כל מדינה לסגור את שעריה הריבוניים בפני מבקרים אזרחי מדינות זרות, על פי מערך תקנים והנחיות פנימי וללא כל חבות כלפיהם.

סירוב כניסה לישראל עשוי להתרחש בבקשה מקדימה לאשרת שהייה של תושב מדינה זרה המבקש להסדיר את עניינו מראש, או חמור מכך במעמד ההגעה אל נמל התעופה בביקורת הגבולות.

מעבר למעמד המאכזב והמתסכל, למי שמעוניין להיכנס לישראל ומסורב ולמקורבים המצפים לו, סירוב כניסה לישראל משמעותו אי אפשרות להיכנס למדינה במשך 10 שנים, כמו גם רישום סירוב הכניסה ותיעוד שלו לקביעות.

למעשה, אדם שעמד בפני סירוב כניסה לישראל ואף אם המתין עשר שנים, מרבית הסיכויים שיסורב שוב על בסיס רישום הסירוב המקורי.

הסיבות לקבלת סירוב כניסה לישראל הן שונות, החל מטעות ברישום (אדם בעל שם ונתונים זהים או דומים לאדם הרשום במאגרי המידע כמסורב או כבעל סיכון כזה או אחר), על בסיס אי התאמה ואי אמון בין סיבת ההגעה המוצהרת לזו בפועל כפי שמאמינים פקידי משרד הפנים ורשויות ההגירה, בשל סיכון בטחוני הנוגע למדינה ממנה הוא מגיע, בשל חשד לכוונת השתקעות שלא כחוק ולא על פי האשרה המבוקשת ועוד.

חשוב לדעת כי סירוב כניסה לישראל כרוך במעצר מנהלתי במתקן ייעודי המצוי בנמל התעופה הבינלאומי בן גוריון, עד למתן פתרון שיגור אל מדינת היעד.

למרות שמדינת ישראל מקפידה על שמירה על שלומם וביטחונם של המהגרים המסורבים, ומעניקה להם תנאי המתנה ושהיה נוחים והומניטריים, לאדם שומר חוק מדובר בסיטואציה מלחיצה ולא נעימה, עמידה בפני חקירת רשויות זרות, לעתים מחסום שפה ושיבוש של תכניות.

ניתן לטפל בסיטואציה של סירוב כניסה לישראל באמצעות שגרירות ישראל במדינת המוצא, אולם מדובר בהליך בירוקרטי וארוך ולרוב השגרירים אינם נוטים להתערב בהחלטות משרד הפנים ורשויות ההגירה בישראל.

הדרך המקצועית, היעילה והנכונה ביותר לטיפול בבעיות הגירה בכלל וסירוב כניסה בפרט היא באמצעות עורך דין ישראלי מקומי הבקיא בנבכי החוק ובהתנהלות אל מול המוסדות הרלוונטיים.

במקרה של אורח מחול אשר סורב בביקורת הגבולות מומלץ לפנות באופן מידי אל עורך דין לענייני הגירה מומחה, שכן לממד הזמן משמעות רבה.

בזכות טיפול מהיר ומקצועי יכול עורך דין מנוסה למנוע את גירושו ולערער על סיבת הסירוב בהתאם לנסיבות.

החלטת רשויות ההגירה לקבוע סירוב כניסה לישראל נמצאת בסמכותם החוקית, כאשר אין חובת ההוכחה מוטלת על כתפיהם אם כי על כתפי הצד שמנגד- המסורב.

יחד עם זאת רשויות ההגירה צריכות להצביע על חשד סביר כלפי המסורב המביא להחלטה, וזכותו המלאה של המסורב לטעון כנגדה.

סירוב כניסה לישראל המטופל על ידי עורך דין יכול לשאת פרי במהירות, תוך פניה של עורך הדין אל הרשויות בניסיון לשכנע אותם בטעותם ולהוכיח כי למעשה המסורב עומד בכל תנאי האשרה אותה הוא מבקש לקבל כחוק, אולם יכול גם להרחיק לכת ולהוביל לערכאה משפטית.

במקרה כזה על פי בחירת המסורב יוכל להישאר במעצר מנהלתי עד לקבלת החלטה סופית בעניינו, או לחזור אל מדינת מוצאו ולהמתין להמשך ההתנהלות ולקבלת ההחלטה משם, ועם קבלת האישור להגיע לישראל בשנית.

משרד עורך דין עומרי אזולאי מלווה מסורבי כניסה לישראל ומטפל בפניות של מקורבים מטעמם, במטרה לסייע בהתנהלות המורכבת אל מול רשויות ההגירה, להביא לאיחוד זוגות ומשפחות ולהגן על זכויות אדם.

משרדנו מטפל בבקשות לאזרחות ישראלית, תביעות אבהות, מעמד עובדים זרים, נישואים אזרחיים והסדרת מעמד בני זוג, בקשות הומניטריות ועוד.